Dogdancing, semináre, dogtrekking a agility pretek

24.03.2012 10:00

Dogdancing seminár 24. - 25. 03. 2012 - Košice Myslava

Prednáška "Ako správne komunikovať so psom" 28. 03. 2012 - Košice Myslava

MiniSeminár "Skoková gymnastika" 30. 03. 2012 - Košice Myslava

Furčiansky dogtrekking 31. 03. 2012 - Košice Furča

1. aprílové agility bláznenie 01. 04. 2012 - Trenčín

 

Semináru z dogdancingu sme sa zúčastnili prvý krát a musím povedať že nás zaujal. Lektorkou bola Janka Bakonyová, ktorá so svojou borderkou Astou nie je na Slovensku v tejto oblasti žiadnou neznámou. Ukázali sme si čo naši psíkovia vedia, čo zlepšiť a ako naučiť kopu nových trikov, prebrali sme si teóriu týkajúcu sa súťaží, skúšok a minimálne teoreticky som sa naučila zostrojiť choreografiu :-)) Inšpirovalo ma to hlavne v oblasti skúšok a určite sa s Nelou na nejakej v budúcnosti objavíme, aspoň vyskúšame :-))

Na prednášku "Ako komunikovať so psom" Nela zostala doma a my sme si prebrali teóriu, ktorá mi nie je neznáma, ako komunikujú psi a ako by sme s nimi mali správne komunikovať, aké chyby robíme v kominikácii s nimi a prebrali sme si rôzne individuálne problémy. Osviežila som si to, čo som už v minulosti čítala alebo počula a dozvedela som sa aj zopár nových zaujímavostí...

O skokovej gymnastike som doteraz nikdy nepočula ani nečítala ale keďže sa to týka kynológie a agility tak ma to zaujalo a chcela som samozrejme vedieť viac. Z článkov a videí som sa toho veľa nedozvedela, takže o čo ide som pochopila až na mieste... Nela sa zúčastnila tentokrát so mnou a zaskákala si cez priamu rovinku, skočky stočené do pravej strany aj do ľavej a cez zložitejšiu točenú sekvenciu... Ako som sa dozvedela, používa nesprávnu techniku skoku, s ktorou má problém väčšina spoločenských plemien, keďže neboli vyšľachtené na skákanie... Pri skočkách stočených do strán najskôr používala ako prvú presne opačnú nohu ako mala ale potom si to trochu upravila... Skoková gymnastika nám bola odporúčaná, ale neviem či sa k tomu dostaneme a kedy...

Prvý dogtrekk tohoto roku a hneď sme si dali 25-ku, čiže tú dlhšiu trasu. Na Furči pri vodojeme sme boli prví účastníci a štartovali sme relatívne neskoro, čakali sme na našu spolubojovníčku na trase - Kaméliu... Vyštartovali sme až pár minút po 9-tej hodine s Katkou a Nikom, ktorí od začiatku nahodili svižné tempo... Spolu sme šlapali až po kontrolný bod 5 (z 8-mich) asi polovicu trasy a keďže sme ich nechceli zdržovať tak sa rozbehli do cieľa a vyšlapali si na prvom trekku krásne 7-me miesto :-)) My sme pokračovali ďalej sami v trojici, 2x sme mierne zle odbočili, prvý krát na hlavnej ceste, kde ma zmiatla faborka pri vstupe do lesa, ktorá však mala poukázať iba na pokračovanie priamo, nadišli sme si iba zopár metríkov, o niečo viac sme si nadišli a stratili dobrú pol ak nie hodinu, keď sme namiesto posledného 8-meho kontrolného bodu sa vrátili na 4-tý :D keďže trasa išla akoby takou osmičkou a v itinerári bolo jasne napísané "tentokrát neodbočujeme" a samozrejme - ja som odbočiť musela :D a síce mi bola trasa povedomá a mala som zlý pocit, ubezpečovala som sa, že možno predtým sme šli opačne... keď som však opäť zbadala hlavnú cestu a transparent, ktorý sme fotili ako 4. kontrolný bod bolo mi to jasné, nahodili sme svižné tempo a úspešne konečne došli k poslednému kontrolnému bodu, kde sme ešte ubezpečili deti, že ich nemôžeme predbehnúť, keďže sme na inej trase :D a úspešne dorazili do cieľa okolo "tábora" stredovekých rytierov alebo koho s časom 5:13 a keďže sme sa ponáhľali domov na vlak, na vyhodnotenie sme nečakali, odovzdali Kaméliu a trielili na MHD-čku, kde nás odprevadila Edita s Jasmínkou, inak by sme ju po celej mestskej časti hľadali :D rýchlo prebalili ruksak a opäť MHD trielili na stanicu a o 16:07 sme už sedeli vo vláčiku domov... Z výsledkov sme sa večer dozvedeli, že sme skončili na 9-tom mieste a musím dodať, že baby to zvládli výborne, hlavne Quapáčka Kamélia sa držala celú trasu super :-))

Na druhý deň sme tentokrát autom vyrazili do Trenčína, takmer na druhom konci republiky (už to začína byť zvykom), zaregistrovali sa a čakali striedavo sledovaním pretekajúcich a sedením v aute, keďže bola neskutočná kosa a počasie hodné 1. apríla... Tuneliádu sme odbehli slušne, akurát mi nevyšlo jedno striedanie rúk, ktoré som zrejme spravila dosť nevýrazne, keďže Nela mi na druhú ruku neprešla a stratili sme pár sekúnd pri žltom tuneli, vďaka čomu nám chýbalo asi pol sekundy na 3. miesto, ale nevadí, aj tak sme veľmi úspešne skončili na 4-tom :-)) V druhom behu - jumpingu sa nám darilo super, mne osobne sa tento beh páčil asi najviac zo všetkých (tých pár) čo sme behali, išli sme (na nás) relatívne rýchlo a najmä počas oboch behov som nezabudla parkúr!!!!!! môžem si blahoželať :-)) za tento beh sme sa umiestnili na neuveriteľnom 2. mieste... Počasie nám ale celkom prialo, hoci bolo bláznivé (1. apríl) - neskutočnú kosu na pár okamžikov vystriedalo slniečko (iba na pár), fúkal vietor, snežilo (chvíľu dokonca chumelilo!!!!) ale hlavne nepršalo ako bolo pár dní dopredu hlásené, čiže pretek dopadol nadmieru super :-)) A samozrejme sa musíme poďakovať za obrovskú podporu Aďi, Peťovi, Bayles a Scarke a takisto za odvoz :-))

 

Fotky: nela-bichon.rajce.idnes.cz/Dogdancing_seminar_24._-_25._03._2012

           nela-bichon.rajce.idnes.cz/Furciansky_dogtrekking_-_31._03._2012/

Video:  www.youtube.com/watch?v=nXsL50DI1Is&list=UUH5PEir-IMuEgi36zXLRvzA&index=1&feature=plcp

 

a ďalšie naše fotky nájdete vo fotogalérii v príslušnej sekcii :-))