Novomestský dogtrekking

28.07.2011 14:00

Kálnica 28. - 31. 07. 2011

Prípravy a atmosféra pár dní pred samotným pretekom predznačovali pomaly sa blížiaci termín, ktorého sme sa už niekoľko mesiacov nemohli dočkať... V stredu ešte ponakupovať posledné potraviny a ceny, v štvrtok veľké balenie, na stanici počkať Mišku s Benym, celodenný dážď, ktorý nám náladu nemohol pokaziť a huráááá do Kálnice!!!!! Prvú hodinku sme čakali na chate na pokyny jej majiteľa, zatiaľčo sa k nám pripojili zo dvaja prví účastníci, postupne ďalší a poslední sa pridali neskoro večer... Keďže nám od poobedia neustále pršalo, stany sa odhodlali postaviť iba zo dvaja dogtrekkári, zvyšok sa zložil v spoločenskej miestnosti, poprípade na izbe... V piatok ráno skorý budíček ohlasoval, že treba ísť pripravovať raňajky a odštartovať súťažiacich... Prví LONGári odštartovali za sprievodu kamery krátko po 6-tej hodine a postupne odštartovali všetci... Nasledovali krátke rozhovory pre televíziu... Náhle sa chata vyľudnila a zostali sme tam iba štyri... Čo teraz??? Každý si to pojal po svojom, väčšina dospávala predchádzajúcu noc a ďalší sa pohrávali s fotkami (ako inak), nasledovali pokusy o stolný futbal a obedná prechádzka do Koliby... Krátko poobede začali prichádzať prví MIDári na prezentáciu a chata náhle opäť ožila... Keďže medzitým konečne prestalo pršať, z každej strany chaty vyrástli menšie či väčšie stany... A keďže sme medzitým vyhladli, vybrali sme do Koliby a ako naschvál akurát začalo prichádzať množstvo dogtrekkerov... Keď sme sa pred pol 10-tou večer hromadne vrátili späť, chata bola už kompletne zaplnená štartujúcimi, ktorí už nedočkavo čakali na meeting... Po vysvetlení trasy niektorí poctivo odišli oddychovať do svojich stanov a niektorí sa ešte do skorého rána zabávali čakajúc na prvých LONGárov... Krátko pred polnocou sme zaľahli do postelí s myšlienkou, že ráno o 2:30 je prvý budíček a to sme ani netušili že o hodinku aj niečo nás prebudí vpád do izby prvej LONGárky, ktorá sa po 21 hodinách vrátila z trasy do cieľa... Kým nám došlo čo sa deje a o čo ide, vypočuli sme si nejaké pikošky z trasy.. Zasa sme na nejakú trištvrte hodinku zaľahli a o 2:30 vyrazili dolu schodmi, kde sa už pomaly pripravovali Majka s Peťom na trasu... Po 3:15 vyštartovali a my sme si zasa tretí krát na pár minúť ľahli spať, keď zrazu o nejakú pol hodinku zvoní telefón, že ďalší súťažiaci je v cieli... Hor sa hore a privítať Romana.... Zostala nám asi trištvrte hodinka, tak sme zaľahli  posledný krát... Okolo piatej sa začali pripravovať raňajky, ale situáciu nám zkomplikovali štrajkujúce zástrčky v kuchyni... Nakoniec sa podarilo všetkým vyštartovať do 9:30 a posledný účastník sa dostavil do Kálnice a vyštartoval okolo 10-tej hodiny...  Nela zatiaľ všetkých poctivo odprevádzala a neskôr aj vítala v cieli. Žiadny spánok ani odpočinok z predchádzajúceho dňa, teraz bolo treba začať pripravovať a variť guláš... Všetci sme sa chytili roboty, niektorí menej, niektorí viac a po príchode ďalších LONGárov bol hotový práve včas... Postupne v malých množstvách začali prichádzať LONGári... Aj auto sa začalo na ceste obracať až do večera, keďže bolo potrebné ísť pre viacerých MIDárov... Navečer sa dostavilo aj country duo, ktoré spríjemnilo už tradičný pokec nad zážitkami z uplynulého dňa alebo dňov... Po príchode posledných MIDárov sme sa vrátili na izbu spočítať časy, určiť poradie, vypísať diplomy a prerozdeliť nejaké tie ceny... Krátko po polnoci prišli na chatu poslední LONGári Majka a Peťo s časom pod 22 hodín... V nedeľu ráno sa už okolo 9-tej hodiny začala chata zapĺňať súťažiacimi nedočkavo čakajúcimi na vyhodnotenie... Hoci boli ocenení najlepší traja z jednotlivých kategórií, obdiv patrí všetkým, ktorí sa na trasu, či už 45 alebo 95 km dali a ktorí úspešne dorazili do cieľa... najmä MIDárom, ktorí absolvovali trasu dlhú 61 km. Po ukončení vyhlasovania sa zasa chata začala tentokrát už natrvalo vyľudňovať a my sme sa začali realizovať jej upratovaním...  Niečo po 12:30 sme aj my chatu opustili, tentokrát zrejme už natrvalo...

Fotografie: nela-bichon.rajce.idnes.cz/Novomestsky_dogtrekking_2011_28._-_31._07./